Co to są pikniki firmowe i jakie są ich cele?

by Argentum Event

Firmowe imprezy plenerowe w formie pikników nie mają w Polsce długiej historii. Pojawiły się w ofertach rodzimych agencji eventowych kilka lat temu i od tego czasu są z powodzeniem organizowane w całym kraju, zdobywając zarazem coraz większą popularność. Sporo osób jednak nadal nie wie, czym są pikniki firmowe. Pokrótce postaramy się odpowiedzieć na to pytanie!

Co to jest piknik firmowy?

Nie ma jednej, konkretnej definicji tego określenia, ale jeśli mielibyśmy ująć całość w mocnym skrócie, to piknikiem firmowym możemy nazwać kompleksowo zorganizowaną imprezę plenerową dla pracowników, kontrahentów lub klientów konkretnej firmy, która ma z góry założony, konkretny cel.

Event w formie pikniku może przyjmować różnorakie formy, a dla uczestników zazwyczaj przewidziane są różnego rodzaju atrakcje jak i gry integracyjne.

Cele organizacji pikniku firmowego mogą być przeróżne i zależą od indywidualnych predyspozycji czy potrzeb organizatora (w tym przypadku mowa o konkretnym przedsiębiorstwie). Nie sposób wypisać ich wszystkich, bo potrzeby każdej firmy w przypadku organizacji eventów tego typu są naprawdę przeróżne. Wymienimy najpopularniejsze z nich.

Cele pikników firmowych

Integracja pracowników – cel, który jest najczęściej wspominany przy tego typu eventach. Pracownicy każdej firmy to skarb, bez którego jej sukces byłby niemożliwy. Zgrany zespół i dobra atmosfera w miejscu pracy to także lepsza wydajność, większe przychody i wyższa chęć realizacji celów. Szczególnie w tych czasach, kiedy przez długi czas firmy pracowały lub nadaj pracują zdalnie, spotkania integracyjne są na wagę złota. To także możliwość dla pracowników do odpoczynku od codziennych obowiązków i poznanie swoich kolegów z pracy z zupełnie innej, niezawodowej strony.

Integracja połączona ze szkoleniem – tradycyjne spotkanie integracyjne dla pracowników w wersji plenerowej możemy z powodzeniem urozmaicić blokami szkoleniowymi. Jakimi? To już zależy od indywidualnych predyspozycji organizatora pikniku. Mogą to być aktywności zupełnie na luzie, takie jak np. warsztaty gotowania w stylu MasterCheff, czy też szkolenia typowo przygotowane pod aktywność zawodową w konkretnej firmie.

Rocznica działalności firmy – jubileusze firmowe to zawsze doskonała okazja do świętowania. Z tej okazji zawsze warto, a w dzisiejszych czasach nawet trzeba zorganizować wyjątkowe wydarzenie. Skala pikniku firmowego, który tak naprawdę nie jest ograniczony żadnymi (no może poza budżetem) limitami, pozwala na obchodzenie jubileuszu z przytupem, pełnym różnorakich atrakcji i wyśmienitych gości.

Otwarcie nowej siedziby – także otwarcie nowej placówki, siedziby, hali produkcyjnej, magazynu może być przyczynkiem do organizacji pikniku firmowego. To doskonała okazja by przedstawić nowości w rozwijającym się przedsiębiorstwie szerszemu gronu. Dodatkowo na takie wydarzenie można zaprosić miejscowych polityków czy artystów, którzy nadadzą eventowi dodatkowego kolorytu.

Integracja firmy z kontrahentami – może być uznawane za cel poboczny. Na event zawsze warto zaprosić przedstawicieli firm, z którymi współpracujemy. Nie tylko pozwoli to zacieśnić więzi między współpracującymi przedsiębiorstwami, ale być może także i rozszerzyć dotychczasowe pole działania.

Integracja firmy z klientami – tak jak powyżej z powodzeniem może być to cel poboczny dla każdego pikniku firmowego. Także i klienci naszej firmy lubią być „zaopiekowani”. Zaproszenie przedstawicieli firm, którym sprzedajemy nasz towar lub usługi na nasz event przyniesie same korzyści: przywiązanie klienta do nas, zbudowanie fundamentów zaufania oraz lojalności wobec nas.

A może Ty chciałbyś zorganizować piknik dla swojej firmy i masz zupełnie inne cele? Daj nam znać, a my przygotujemy dla Ciebie Piknik Firmowy skrojony idealnie pod Twoje potrzeby!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *